Firma, brand a kultura

6 tipů, jak na hybridní pracoviště

1

Trochu z kanceláře, trochu z domova, chalupy nebo třeba pláže. Dříve nepředstavitelná podoba práce – dnes nová norma. Hybridní model má mnoho výhod, ale i překážek. Jak je ladně přeskočit? Inspirujte se tipy od Šimona Steffala, zakladatele Mindset Mentors, které přichystal pro společnost Sloneek.

Lidé touží po flexibilitě. Hybridní model práce navíc šetří čas, umožňuje jeho pružnější rozvržení a prospívá well-beingu. Podle dat z průzkumu firmy Gallup z roku 2022 lze práci 56 % Američanů vykonávat z domova. Až 81 % amerických zaměstnanců, kteří v době pandemie pracovali z domova, uvedlo, že po skončení pandemie chtějí pracovat hybridně nebo vzdáleně. A jak to vidí Češi? Poté, co většina z nich okusila práci z domova, preferují 2/3 z nich hybridní model práce. Víte, jak ho správně nastavit?

HeRe%20magazi%CC%81n.png
HeRe%20infografika%20prace%20na%20pracovisti.png

1. Komunikujte. Otevřeně a efektivně

V rámci hybridního modelu se střetávají individuální preference zaměstnanců, různé pracovní návyky a třeba i odlišná časová pásma. Aby nedocházelo k nedorozumění, je dobré používat jeden hlavní komunikační kanál – ať už Slack, nebo Microsoft Teams. Ani v hybridním režimu nezapomínejte na pravidelná týmová setkání a 1:1 schůzky s manažery. Obvykle platí, že ti, kteří se připojují vzdáleně, se na meetingu hůře prosadí. Dbejte proto na rozvoj komunikačních dovedností zaměstnanců, schopnosti práce v týmu, řešení konfliktů a jiných kompetencí. Investujte nejen do zaměstnanců, ale také do techniky – myslete na stabilní připojení k internetu, mikrofony, kamery a celkové uzpůsobení zasedacích místností. Správná komunikace se neobejde ani bez transparentnosti. Všichni zaměstnanci by se měli cítit zapojení do dění firmy. Musí mít stejný přístup ke zdrojům – ať už pracují vzdáleně, nebo jsou právě v kanceláři.

💡Větší skupinové meetingy je lepší vést osobně. (Nejen) proto je velmi důležitá pečlivá práce s kalendáři.

2. Sledujte výkon a mějte prostor na zpětnou vazbu

Manažeři nemají v rámci hybridního režimu přímý kontakt s celým týmem. Hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců je tedy náročné. Klíčové bývá nastavení realistických a měřitelných cílů a poskytování pravidelné zpětné vazby. Seznam cílů firmy by měl být běžně dostupný na cloudu v jasném vizuálním zpracování. „Podpoříte strukturální jasnost, a hlavně zapojení vašich lidí. Kdykoliv se totiž mohou podívat, jak na tom jsme, kam jdeme a co děláme pro to, abychom tam došli. A jak v tom celém figurují oni,“ říká Šimon Staffel.

3. Nezapomeňte na firemní kulturu

Jednou z výzev hybridního modelu je udržení silné firemní kultury a efektivní spolupráce mezi zaměstnanci. Méně příležitostí k osobnímu kontaktu může vést ke snížení pocitu sounáležitosti. Tím trpí produktivita i celková spokojenost jednotlivých pracovníků. Nezapomínejte proto na pravidelné firemní akce – virtuální, ale hlavně naživo. Osobní kontakt totiž pomáhá navazovat hlubší vztahy a budovat důvěru.

💡Firma by měla být respektujícím prostředím, kde se slaví dílčí úspěchy zaměstnanců a podporují se nové nápady.

4. Ach, ta legislativa

Hybridní model práce s sebou nese i řadu otázek týkajících se ochrany dat či dodržování pracovních práv. Spojte se s odborníky na právo či IT bezpečnost – řešte s nimi potenciální rizika či zlepšení ochrany dat. Zároveň neustále sledujte aktuální legislativu a školte zaměstnance.

5. Buďte přizpůsobiví

Flexibilita v hybridním modelu práce dostává trošku jiný rozměr. Flexibilní musí být nejen zaměstnanci, ale i firma. I hybridní režim byste měli dokázat rychle přizpůsobit novým podmínkám – například rozvíjejícím se technologiím.

6. Zdraví zaměstnanci = produktivní zaměstnanci

Flexibilnější plánování času zaměstnanců může snížit stres, který způsobuje pevný pracovní harmonogram. Pokud zaměstnanci nemusí dojíždět, může se zlepšit jejich fyzické i psychické zdraví. Méně času v dopravě – více času pro sebe. Díky hybridnímu režimu zaměstnanci snáze zasadí zdravé návyky do svého každodenního života – ať už je to cvičení, příprava zdravých jídel nebo dostatečný spánek.

💡Je také vhodné, aby zaměstnavatel svým zaměstnancům pomohl s výběrem a následným financováním ergonomického nábytku.

HeRe%20infografika%20vyhody%20hybridniho%20modelu%20prace.png

Text vznikl na základě podkladů od společnosti Sloneek.

1

Diskuze

Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat reakce

Přihlásit se
1 reakcí
AK
Adam Karnet
24. 06. 2024, 10:36

Díky za článek, hybridní pracoviště je něco, čeho bude jenom přibývat!

MAGAZÍN

Čtěte dál

Well-being
10.03.2025
článek
Michal Šrajer

Štěstí v práci: proč se vyplatí mít spokojené zaměstnance a jak na to?

Legislativa
06.03.2025
cheat sheet

Přehled aktuálních změn v pracovním právu

Inovace
05.03.2025
článek

Produktivní playlisty: Jak hudba ovlivňuje vaši produktivitu

Well-being
04.03.2025
článek

Vypněte notifikace, zapněte pohodu: Digitální detox pro HR profíky (a nejen pro ně)