Důraz na pragmatičnost a oproštění se od emocí. Dva nejdůležitější body takzvané Kepner-Tregoe metody, která může usnadnit život mnoha HR profesionálům. Nabízí totiž strukturovaný přístup k analýze a řešení problémů. Pomůže vám odhalit hlavní příčiny konfliktů, ale zároveň navrhnout řešení. Metodou se zabývá i marketingový specialista Tomáš Foltas ze společnosti IRESOFT, která vyvinula docházkový a HR systém Alveno.
Jak co nejefektivněji řešit konflikty na pracovišti? Návod podrobně sepsal Tomáš Foltas na blogu firmy Alveno. Prostřednictvím metody Kepner-Tregoe podle něj dokáže každý HR profesionál řešit rozepře skoro jako psycholog. „Za většinu problémů, které vznikají mezi týmy i jednotlivci, můžou emoce. Humanitní vědci Benjamin Tregoe a Charles Kepner si v 60. letech všimli, že se úspěšní manažeři vždy snaží zachovat chladnou hlavu a situace řeší systematicky,“ vysvětluje Tomáš a pokračuje: „Po analyzování situace se snažili zjistit, proč problém vlastně vznikl. Následně se různými otázkami doptávali na podrobnosti, aby pak mohli rozhodnout, jak postupovat dál. Takový přístup můžeme dodnes aplikovat v pracovním prostředí.“
Základem metodiky je především dotazování. Metodika navádí k tomu, abychom se vyptávali, zjišťovali data, vyvodili závěry a postupně je mohli nasadit do praxe. Celý přístup podle Tomáše Foltase stojí na systematičnosti i selském rozumu.
Třeba u fluktuace zaměstnanců. „Personalisté ze všeho nejdřív musí posoudit aktuální stav – například kolik lidí v uplynulém půlroce opustilo firmu. Až poté můžou zjišťovat příčiny a bez emocí vyhodnotit důvody. Může za to nízká motivace, nedostatečný kariérní růst, špatně nastavená firemní kultura, nebo neuspokojivé benefity? Na základě vyhodnocených dat lze hledat možná řešení a nasazovat je do chodu firmy,“ vyjmenovává marketingový specialista firmy IRESOFT.
Konflikty na pracovišti můžou být nepříjemné a komplikované. Ale správně zvolená metoda řešení dokáže zlepšit pracovní atmosféru i firemní kulturu. Výsledky mediace a dalších fází si můžete zaznamenávat do HR systému Alveno. Každý zaměstnanec firmy v něm má vlastní profil se svými údaje, smlouvami, ale také prostorem pro poznámky, které při řešení problémů můžou přijít vhod. „Alveno se nejprve zaměřovalo na docházku, potom se rozšířilo na HR systém. Lidé ho ale začali používat třeba i k revizi projektů a zaznamenávání motivů i různých dalších zaměstnaneckých dat,“ uzavírá Tomáš Foltas.
Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat reakce
Tato diskuze neobsahuje zatím žádné příspěvky
Už vás nemine žádné moudro. Dejte nám svůj e-mail a každý čtvrtek vám pošleme výběr toho nejzajímavějšího, co se na HeRe dělo.